keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Tokoilua

Anteeksi tämä pitkä tauko! Minulla ja laumallani on ollut kiireitä. Laumani oli kaksi viikkoa lomamatkalla hiihtoloman aikaan ja minä olin ihanan ystäväni Nellan luona hoidossa sen ajan.
   Mutta nyt minun oli tarkoitus kertoa toko-kurssista, jolla olimme ennen hiihtolomaa. Kurssi kesti neljä viikkoa, oli PLS:n (Paimensukuisen Lapinkoiran Seura) järjestämä ja harjoituspaikkana oli koirakoulu Visio. Olin ensimmäistä kertaa toko-kurssilla sisätiloissa, joten alussa kesti aikaa totutella uuteen tilanteeseen.


   Ensimmäisellä kerralla teimme ihan perus seuraamista ja perusasentoa. Aluksi keskittymiseni herpaantui useaan otteeseen kaikista tuoksuista, joita tässä uudessa paikassa oli. Lopuksi tuli myös onnistuneita seuraamis pätkiä. Ohjaajani kyllä tarvitsi enemmän harjoittelua kuin minä ;)
  Seuraavalla kerralla kertasimme seuraamista ja perusasentoa. Tällä kerralla sujui paremmin ja alku ei mennyt sähläykseksi. Seuraaminen oli paljon parempaa, perusasentoa hiottiin suoremmaksi ja tuli paljon onnistumisia.

  Kolmannella kerralla harjoittelimme liikkeestä maahan menoa. Sujui hyvin, koska olemme treenanneet tätä paljon kotona ja minun lempiliikkeeni on maahan meno, jota tarjoan joka väliin :)
  Neljännellä eli viimeisellä kerralla kertasimme maahan menoa liikkeestä ja aloimme harjoittelemaan ihan uutta juttua, nimittäin "puhelinluetteloa". Siinä opetellaan käyttämään takapäätä paremmin, eli minun on tarkoitus laittaa puhelinluettelon päälle etutassuni ja kääntyä ohjaajani mukana niin, että olen koko ajan hänen sivullaan ja pidän etutassuni puhelinluettelon päällä. Aluksi luulin puhelinluetteloa tarketiksi, eli koskin siihen varovaisesti etutassullani. Se sai katsojat nauramaan ja pitämään "Oii!" ääniä :D Sitten minulle näytettiin, että siihen pitää nousta seisomaa etutassuilla ja sen tajusin heti. Seuraavassa vaiheessa pyörin puhelinluetteloa ympäri niin, että ohjaajani oli minua vastapäätä. Se sujui hyvin ja olemme nyt jatkaneet harjoituksia kotona.
   Oli erittäin kiva kurssi ja uudenlainen koulutustyyli, johon oli hauska tutustua :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti